Info Drama Chinese : Beautiful Secret

Details

Title: 美丽的秘密/ Mei Li De Mi Mi
English title: Beautiful Secret
Genre: Romance/ Urban Love
Episodes: 39
Broadcast Network: Hunan TV
Broadcast period: 2015-Dec-21

Cast

Victoria Song as Jiang Mei Li
Peter Ho as Guan Yi
Xian Zi as Xu Ruo Lin
Wei Qian Xiang as Chen Wei Feng
Li Ying as Wang Xuan
Ivy Shao as Jiang Mei Yan

Sinopsis :
Beautiful Secret is a romantic idol drama that tells of the challenges of being a singer in the Chinese entertainment industry.

20 years ago, singer Wang Xuan (Li Ying) spent all her savings trying to treat the illness of her daughter, later called Jiang Mei Li, but to no avail. In the end she decided to give her up for adoption, while hiding the truth from the world. On her wedding day, she leaves to try and find her daughter once again. Mei Li is adopted by Jiang Wei Guo and his wife but she had contracted a high fever and suffered amnesia from it. Unable to find her daughter, Wang Xuan decides to put all her love into her step daughter Xu Rou Lin (Xian Zi). 20 years later, Ruo Lin enters a singing competition to win back her ex-boyfriends, producer Guan Yi (Peter Ho). While coming out to support her sister, Jiang Mei Yan in the same competition, Jiang Mei Li (Victoria Song) ends up being a competitor. During the course of the competition, complicated relationships between love interests and family occur. When Mei Li becomes an overnight sensation by winning the competition, Producer Guan Yi decides to produce her, and at the same time they start to have feelings for each other. This drama will depict a stylish entertainment industry.

Terjemahan :
Beautiful Secret adalah sebuah drama romantic yang menceritakan perjuangan menjadi seorang penyanyi di industry entertainment China.

20 tahun lalu, penyanyi Wang Xuan (Li Ying) menghabiskan tabungannya untuk mengobati penyakit anaknya, yang nantinya akan bernama Jiang Mei Li, tetapi tidak berhasil. Akhirnya dia memutuskan untuk menyerahkan anaknya untuk di adopsi, sementara menyembunyikan kebenarannya dari dunia. Di hari pernikahannya, dia pergi dan mencari anaknya sekali lagi. Mei Li di adopsi oleh Jiang Wei Guo dan istrinya tetapi dia menderita demam tinggi dan akhirnya mengalami amnesia karena hal itu. Tidak berhasil menemukan putrinya, Wang Xuan memutuskan untuk menyerahkan semua cinta nya kepada anak tirinya, Xu Ruo Lin (Xian Zi). 20 tahun kemudian, Ruo Lin masuk ke dalam kompentisi menyanyi untuk mendapatkan kembali mantan pacarnya, produser Guan Yi (Peter Ho). Sementara mendukung adiknya, Jiang Mei Yan, dalam kompentisi yang sama, Jiang Mei Li (Victoria Song) malah berakhir menjadi seorang saingan. Selama latihan untuk kompentesi, hubungan yang rumit antara cinta dan keluarga terjadi. Ketika Mei Li menjadi sensasi dalam semalam karena memenangkan kompentisi, Produser Guan Yi memutuskan untuk memproduserinya, dan di saat yang sama mereka mulai saling jatuh cinta. Drama ini akan menampilkan industry entertainment yang bergaya.

My Thought :

Drama ini menarik. Namun, jika di bandingkan dengan sinopsisnya sepertinya tidak dapat di katakan sesuai sepenuhnya. Bagi mereka yang sudah menonton drama ini, banyak yang mengatakan tertipu akan ceritanya.

Bagaimana kisahnya?

Post a Comment

Previous Post Next Post